Niedawno dobiegły nas wieści, że już 23 czerwca startuje Aion Classic od NCSoftu. Gra będzie usytuowana na serwerach amerykańskich, co wiąże się z nocnymi godzinami różnych wydarzeń oraz wysokim pingiem. Tutaj jednak skupimy się na tym czy Aion Classic jest/będzie P2W?
Początki przygody
Aion Classic będzie posiadał model F2P, w którym możemy zakupić opcję premium. Zacznijmy jednak od tak zwanych pakietów założycieli.
Pierwszy pakiet kosztuje 20$ i w jego skład wchodzi 30 dni Siel’s Aura (premium), specjalny tytuł dla naszej postaci oraz kostium. Drugi pakiet jest w cenie 50$ i zawiera 90 dni premium, zestaw scrolli z buffami, nieco mikstur regeneracyjnych, tytuł oraz ekskluzywny kostium (ten sam, co w pakiecie za 20$).
Ciekawostką jest to, że tytuł daje nam dodatkowe statystyki, ale w żadnym wypadku nie ma się czym przejmować. Jeśli ktoś nie grał w Aiona, to wiedzcie, że tytułów do zdobycia w grze jest znacznie, znacznie więcej i dają jeszcze lepsze statystyki.
Premium zabawa
Siel’s Aura, bo tak NCSoft nazwał premium w Aion Classic, daje nam sporo profitów i dotyczy wszystkich postaci na koncie. Nie ma możliwości kupowania premium za walutę w grze i będziemy zmuszeni do wydawania 15$ na miesiąc. Przyjemną sprawą dla totalnych casuali, którzy nie spędzają w grze więcej niż godzinę dziennie (phi!), jest to, że każdy gracz codziennie otrzyma Siel’s Aura na godzinę i to całkowicie bezpłatnie. Dodatkowo pierwszy tydzień po premierze będzie darmowy. Zawsze coś.
Screen poniżej będzie zawierał wszystkie profity, które premium w Aion Classic oferuje. Z ważniejszych rzeczy warto wspomnieć, że gracze F2P będą zdobywali jedynie 50% doświadczenia i nie wydropią potężniejszych przedmiotów niż “common”. Wciąż jednak będą mogli osiągnąć maksymalny poziom czy zdobyć potężniejsze przedmioty z questów.
Poważniejszy problem zaczyna się przy zdobywaniu kasy w grze… Otóż bez Siel’s Aura nie zdobędziecie Kinah (waluty w grze) ani po wykonaniu questów, ani przy zabijaniu mobów. Sami przyznacie, że może to być nieco problematyczne.
Ostatnim problemem może być brak Abyss Pointsów bez premium. Gracz F2P nie zdobędzie ich w żaden sposób, a co za tym idzie nie będzie miał opcji awansowania na kolejne rangi przy wykonywaniu różnych aktywności, co było dość angażujące i przyjemnie zaspokajało chęć progresu. AP wykorzystywane są również do wymiany na wyposażenie.
Sklepik dla twórców
Na ten moment wygląda na to, że Aion Classic wystartuje bez żadnego Item Shopa. Jednak zdecydowana większość graczy nie ma najmniejszych wątpliwości, że IS pojawi się prędzej czy później. Można o tym poczytać więcej w jednym z ► tematów na forum Gameforge’owego Aiona. Temat ma aż 80 (!) stron i toczą się tam dyskusje naprawdę doświadczonych graczy.
Doświadczonych w grach NCSoftu i przekonanych, że skoro niemal każdy tytuł tego wydawcy posiada Item Shop, to nie inaczej będzie tutaj. NCSoft ma pod swoimi skrzydłami Blade and Soul, który oczywiście posiada sklepik, a także kultowe ► Lineage 2, o którym pisałem już w jednym z ► artykułów. Każdy z tych sklepików posiada przedmioty, które mniej lub bardziej wpływają na rozgrywkę, a z racji tego, że gry NCSoftu są w głównej mierze grindownikami, to pomysły na przedmioty przyspieszające rozgrywkę są praktycznie nieograniczone.
UPDATE: Item Shop w Aion Classic jest obecny i można tam znaleźć „Candy”, które wystarczy sprzedać i zgarnąć 100k Kinah. Pojawiła się już nawet drama, która mówi o exploicie i zarabianiu nieograniczonej kasy. Szczegóły tutaj.
Czy Aion Classic jest P2W?
Premiera dla graczy powinna być bezstresowa. Praktycznie wymagane premium można potraktować jako abonament, ale tego, co przyniesie przyszłość nie wie nikt.
Jeśli szykujecie się na premierę Aiona Classic, to zapraszam na ► Discorda mojego kolegi Hugziego, który będzie startował z własnym legionem. Miłego dnia!
Pamiętam ten mój zachwyt gdy grałem w Aiona jak tylko było taka możliwość jeszcze chyba zanim było na Gameforgu (ale tego nie jestem pewien jaki był wydawca) lub od NCsoft po prostu to robił na mnie niesamowite wrażenie, chciałbym poczuć odrobinego tego zachwytu co kiedyś 😉
Można więc powiedzieć że premium będzie niczym innym niż miesięczny abonament. Mi pasuje takie rozwiązanie, aczkolwiek dla graczy którzy mają 2-3h czasu dziennie jest to trochę (wybaczcie za określenie ) naplucie w twarz.