Zainspirowany tym, że każdy łotr biega tylko z jednym buildem pod pułapki, postanowiłem podzielić się moją propozycją budowy łotra. Nie mam pojęcia jak będzie sobie radził na bardzo późnym endgame, ale zdecydowanie wystarcza, żeby bezproblemowo dojść do udręki i tam czyścić zawartość lochów.
Ze względu na język angielski wszelkiego rodzaju symulatorów buildów będę posługiwał się właśnie angielskimi nazwami.

- Bardzo dobre AOE,
- Mobilny,
- Przyjemny gameplay,
- Różni się od buildów z mety.
- Stosunkowo słabe obrażenia na Single Target,
- Słaba przeżywalność,
- Wymaga kilku kluczowych aspektów.
Na czym polega? – Rogue Build
Cały build do łotra polega na jednej głównej umiejętności – Flurry, która wraz z aspektem Aspect of Encircling Blades (do zdobycia z lochu Forsaken Quarry w Fracturred Peaks) powoduje atak dookoła naszego bohatera. W skrócie? Wbijacie się w największą możliwą grupę mobów, a następnie trzymacie prawy przycisk myszki. Wszystko dzięki leczeniu się z zadawanych obrażeń oraz dzięki unikom.
Umiejętność Flurry jest wspierana przez:
- Umiejętność podstawową Puncture, która powoduje status Vulnerable (odsłonięcie), a tym samym zwiększa obrażenia na przeciwnikach,
- Umiejętności Shadow Imbuement (nasycenia cienia), która powoduje dodatkowe obrażenia od cienia, gdy przeciwnik ginie,
- Umiejętności specjalnej Shadow Clone, czyli przywołania klona, który kopiuje wszystkie ruchy. Klona możemy przyzywać bardzo często, ponieważ korzystamy ze specjalizacji Preparation, czyli każde wydane 100 energii skraca czas użycia Shadow Clone.
Kluczowe aspekty – Rogue Build
Poza umiejętnościami ważne są niektóre aspekty:
- Aspect of Disobedience – Bardzo dobry aspekt, który zwiększa przeżywalność przez zwiększenie pancerza. Właściwie dobry wybór przy każdym możliwym buildzie,
- Aspect of Imitated Imbuement – Powoduje, że nasz klon również będzie korzystał z nasycenia cienia, a dzięki temu zaraża cieniem dodatkowych przeciwników, którzy przy śmierci będą eksplodować,
- Magnler’s Aspect – Z racji tego, że Flurry to tak naprawdę kilka ataków, to przy każdym takim ataku będziemy mieli szansę na wywołanie statusu Daze u przeciwnika. Oznacza to, że nie będzie mógł nas atakować,
- Ravenous Aspect – Aspekt, który zwiększy regenerację energii po każdym zabitym przeciwniku, który był pod wpływem statusu Vulnerable. Aspekt ten można wymienić na unikalny pierścień z Lilith nazwany Mother’s Embrace.
- Accelerating Aspect – Szybszy atak po trafieniu krytycznym. Im szybciej bijemy, tym szybciej wydajemy energię i tym bardziej redukujemy Cooldown naszego umiejętności klonowania. Możliwość zamiany na unikalny sztylet Asheara’s Khanjar.
- Aspect of Might – Zwiększa redukcję obrażeń po użyciu zdolności podstawowej, czyli Puncture,
- Wind Striker Aspect – Zwiększa mobilność po uderzeniach krytycznych,
- Aspect of Retribution – Zwiększa defensywę przez ogłuszanie przeciwników zasięgowych,
- Aspect of Corruption – Zwiększa efektywność eksplozji przeciwników na skutek nasycenia cieniem.
Kluczowe statystyki – Rogue Build
Poniżej preferowane statystyki z podziałem ze względu na elementy ekwipunku.
Broń do walki wręcz
Wasze bronie do walki wręcz (preferowane sztylety) powinna posiadać takie statystyki jak:
- Duże obrażenia podstawowe (Damage Per Second),
- Obrażenia z głównych umiejętności (Core Skill Damage),
- Zwiększone obrażenia dla pobliskich przeciwników (Damage to Close Enemies),
- Zwiększone obrażenia na przeciwnikach odsłoniętych (Vulnerable).
Broń zasięgowa
Do statystyk ogólnych bohatera, nawet gdy bijecie wręcz, liczą się również statystyki z broni zasięgowej. Wasza broń do walki na dystans (preferowana kusza) powinna posiadać takie statystyki jak:
- Obrażenia z głównych umiejętności (Core Skill Damage),
- Zwiększone obrażenia dla pobliskich przeciwników (Damage to Close Enemies),
- Zwiększone obrażenia na przeciwnikach odsłoniętych (Vulnerable).
Zbroja
Hełm powinien posiadać takie statystyki jak:
- Redukcja czasu odnowienia umiejętności (Cooldown Reduction),
- Zwiększone maksymalne życie (Maximum Life),
- Dodatkowy pancerz (Armor).
Napierśnik powinien posiadać takie statystyki jak:
- Redukcja obrażeń (Damage Reduction),
- Redukcja obrażeń od przeciwników w pobliżu (Damage Reduction from Close Enemies),
- Zwiększone maksymalne życie (Maximum Life),
- Dodatkowy pancerz (Armor).
Rękawice powinny posiadać takie statystyki jak:
- Dodatkowe punkty do Flurry (Ranks of Flurry),
- Szansa na krytyczne uderzenie (Critical Chance),
- Szybkość ataku (Attack Speed),
- Szansa na szczęśliwy traf (Lucky Hit Chance).
Spodnie powinny posiadać takie statystyki jak:
- Redukcja obrażeń (Damage Reduction),
- Redukcja obrażeń od przeciwników w pobliżu (Damage Reduction from Close Enemies),
- Zwiększone maksymalne życie (Maximum Life),
- Dodatkowy pancerz (Armor).
Buty powinny posiadać takie statystyki jak:
- Szybkość poruszania się (Movement Speed).
Biżuteria
Amulet powinien posiadać takie statystyki jak:
- Szybkość poruszania się (Movement Speed),
- Zwiększone obrażenia (Damage),
- Redukcja czasu odnowienia umiejętności (Cooldown Reduction).
Pierścienie powinny posiadać takie statystyki jak:
- Szansa na krytyczne uderzenie (Critical Chance),
- Zwiększone obrażenia z krytycznych ataków (Critical Damage),
- Zwiększone obrażenia (Damage).
Preferowane klejnoty
- Klejnoty do zbroi – Topaz – zwiększona odporność na obrażenia, gdy bohater jest unieruchomiony (zamrożenie, ogłuszenie itd.),
- Klejnoty do biżuterii – Czaszka (Skull) – zwiększony pancerz, a co za tym idzie ogólna redukcja obrażeń fizycznych,
- Klejnoty do broni – Szmaragd (Emerald) – zwiększone obrażenia na przeciwnikach ze statusem Vulnerable (odsłonięcie).
Rotacja – Jak grać? – Rogue Build
W przypadku bicia grup mobów (AoE) rotacja wygląda następująco:
- Użycie Shadow Step na najpotężniejszym przeciwniku z grupy, dzięki czemu zostanie ogłuszony,
- Użycie Shadow Imbuement i tym samym wzmocnienie dwóch kolejnych Flurry,
- Pojedynczy atak Puncture, żeby nałożyć status Vulnerable,
- Dwa użycia Flurry,
- Użycie Shadow Clone i tym samym przyzwanie klona oraz odświeżenie wszystkich zdolności,
- Ponowne użycie Shadow Imbuement,
- Spam Flurry dopóki wszystkie potwory nie zginą,
- Jeśli dostajecie duże obrażenia, to można ponownie użyć Shadow Step, żeby ogłuszyć wroga.
- Jeśli sytuacja jest kryzysowa, to można salwować się ucieczką za pomocą zdolności Dash.
W przypadku wymagającej walki z bossem (Single Target) można rozważyć zmianę specjalizacji łotra na Inner Sight.