Twórcy opublikowali nowy artykuł na oficjalnej stronie Corepunk, w którym omawiają nadchodzącą zawartość, i podają harmonogram wejścia w życie wczesnego dostępu. Z dobrych wieści data wczesnego dostępu nie została przesunięta i zgodnie z planem odbędzie się 26.11. Z tych złych, mimo, że zapowiedź jest pełna entuzjazmu, towarzyszy jej typowa mieszanka obietnic, zapewnień i opóźnień, które stały się już niemal znakiem rozpoznawczym twórców.
Pierwszy „Dungeon” i zapowiedź Wipe’a
W kolejnej odsłonie perypetii z datami, lokacja Stepów, na który społeczność czekała bez oficjalnego powiadomienia o opóźnieniu, została w końcu dodana dziś (tj. 30.11). Początkowo spodziewano się, że lokacja pojawi się wcześniej (tj. 16.09), ale po mijających tygodniach bez żadnej informacji o opóźnieniu i zdezorientowanej społeczności w końcu pojawiła się znienacka.
Twórcy ogłosili również nadchodzący reset postępów (tzw. wipe) zaplanowany na 05.11, dając graczom ostatnią okazję na przetestowanie nowego „otwartego lochu” w Stepie — obszaru, w którym występują silniejsze potwory i bardziej wartościowy loot. Choć jest on przedstawiany jako „Open Dungeon”, w praktyce jest to strefa, w której potwory mają po prostu wyższe statystyki i specjalne przedmioty do zdobycia, nie odtwarzając większości cech typowych dla lochów w innych MMO.
Wczesny dostęp na czas, lecz nie bez „ale”
Niestety, potwierdzenie daty startu wczesnego dostępu na 26.11 bez przesunięć niesie ze sobą pewne ustępstwa. Kilka wyczekiwanych elementów, w tym nowe klasy i ich specjalizacje, nie pojawi się wraz z premierą (zostały one przełożone na późniejszy, bliżej nieokreślony termin). Dodatkowo, zawartości takie jak: instancjonowane lochy, Battlegroundy, losowe instancje PvE (Dungeony) i PvP (Dungeony z systemem inwanzji), oraz tryb obrony Bastionu, zostały również przełożone na przyszłość. Zamiast tego, pełną parą po premierze będą trwały prace nad nowymi klasami i ich specjalizacjami. Tyczy się to również trybu ekstrakcji, czyli instancjonowanej strefy PvP przeznaczonej dla 10 graczy w trybie każdy na każdego z full lootem. Dopiero po tym twórcy wrócą do prac nad resztą obiecanej zawartości.
Linia fabularna (MSQ)? Czy może zaskoczyć?
Jak wielu, którzy mieli okazję grać w Alfie, wiadomo, obecne zadania (questy) nie są najwyższych lotów i ograniczają się do typowego „zbierz, podaj, pozamiataj” – więc może zespół nas zaskoczy, bo w ramach przygotowań do wczesnego dostępu zaplanowali wypuszczenie wątków fabularnych. Epizod 1 pojawi się 5 listopada, Epizod 2 – 12 listopada, a Epizod 3 – 19 listopada.
Te epizody razem stanowią połowę linii fabularnej dodatku podstawowego Light Bless the King, możliwego do zakupienia w Pre-orderach, i dostępnego do kupienia przed startem samego wczesnego dostępu. Takie etapowe wydanie daje graczom ograniczony czas na przetestowanie fabuły, z potencjalną korzyścią zdobycia wiedzy co, jak, i gdzie przed premierą wczesnego dostępu 26 listopada. Dla tych, którzy chcą doświadczenia na świeżo, warto zastanowić się, czy wcześniejsze poznanie tych elementów nie zepsuje motywacji do grania gdy wczesny dostęp się rozpocznie, i lepiej zignorować materiały o nich (lub przejścia ich na alfie w momencie dodania jeśli jest taka możliwość).
Link do pełnego artykułu tutaj.