Spis treści

FAQ – Ashes of Creation

W tym wpisie znajdziesz odpowiedzi na wszystkie podstawowe pytania na temat Ashes of Creation. Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi, których szukałeś, to zawsze możesz dołączyć do naszego ► Discorda, gdzie nasza społeczność chętnie pomoże z wszelkimi wątpliwościami.

ashes of creation faq pytania podstawowe informacje info 2024 mrbok 2025

Ashes of Creation jest w fazie testów Alpha-2. Ma trwać ok. 2 lat po czym odbędą się testy Beta-1, Beta-2 i premiera.

Ashes of Creation czerpie inspirację w znacznej większości z takich gier jak Lineage II i Archeage. Eve Online jest pewnym wyznacznikiem dla ekonomii za to Star Wars Galaxies to wzór jeśli chodzi o system wytwarzania przedmiotów.

Po premierze AoC dostęp do gry będzie płatny za abonament 15$ miesięcznie. Bez ceny pudełkowej i bez opłat za wcześniejsze czy przyszłe dodatki. Dostęp do testów kosztuje od 100 do 120$ w zależności od którego momentu chcemy uzyskać dostęp.

Ashes of Creation będzie dostępne tylko i wyłącznie na PC.

w AoC mamy elementy zarówno Themepark i Sandbox. Można to nazwac Sandpark lub Themebox. Główna misja przeprowadzi nas przez najważniejsze systemy oraz pozwoli poznać ciekawą historię i będzie to 20% kontentu. Reszta leży w rękach graczy i w zasadzie to od nas zależy czym będziemy się zajmować.

Tak, AoC ma w planach wyjść po polsku. Twórcy implementują sztuczną inteligencję do czytania dialogów więc bardzo możliwe, że NPC będą mówić w naszym języku.

System walki jest to połączenie Tab Target z elementami Action Combat. 

Mamy 64 klasy. Są to połączenia 8 archetypów: Tank, Cleric, Ranger, Fighter, Bard, Summoner, Rogue i Mage z drugim archetypem po 25 lvlu. Wybór pierwszego archetypu decyduje jakie dostajemy umiejętności.

Wybór rasy nie ma za dużego wpływu na postać. W kreatorze postaci za to będziemy mogli w przyszłości wybrać naszą przeszłość. To ona będzie miała większy wpływ i będzie dostępna dla każdej rasy. Do wyboru będziemy mieli:

  • Ludzi Aelan: Kaelar i Vaelune
  • Orków Kaivek: Ren’Kai i Vek
  • Elfów Pyrian: Empyrean i Py’Rai
  • Krasnoludów Dünzenkell: Dünir i Niküa
  • Podziemna rasa Tulnar

Maksymalny poziom naszej postaci to 50. Dotrzemy do niego grając po 4-6h dziennie przez ok 60 dni.

W Ashes of Creation będzie w sumie 22 profesji.

Mapa wynosi 1200km2 z czego ok. 750km2 to ocean i 450km2 masa lądowa. Ląd będzie podzielony na 2 główne kontynenty oraz wyspy i podziemia. W sumie będzie około 18 Biomów.

w AoC 20% kontentu (główny quest) będzie instancjonowany. Cała reszta będzie się odbywać w otwartym świecie, czyli: dungeony, elitarne mobki, world bossy, eventy, walki na oceanie, profesje, questy, budowanie miast, działek itp.

PvP może odbywać się w otwartym świecie gdzie czuwa nad nami system korupcji. Jest też duża ilość systemów PvP gdzie korupcja nie obowiązuje takich jak: wojny gildyjne, wojny między obywatelami, najazdy na miasta, najazdy na zamki, otwarty ocean, transporty karawan, ruiny miast.

Korupcja jest to system karania graczy którzy zabijają osoby niechętne do walki. Im większa różnica między atakującym, a zabitym tym większa korupcja. Im większa korupcja tym większa szansa, że upuścimy noszony ekwipunek. Dodatkowo osoba skorumpowana ma zmniejszone statystyki, liczbę zdrowia oraz many.

Tak, jeśli umrzemy czeka nas kara. W zależności od tego jak byliśmy oflagowani (combatant, non-combatant lub coruppted), tak dotkliwa spotka nas kara. Podczas śmierci dostajemy dług punktów XP który będzie trzeba odrobić. Do tego upuszczamy część surowców i tracimy wytrzymałość ekwipunku.

Nie, podczas śmierci dostajemy dług punktów XP. Dług ten będziemy musieli spłacić by móc wbijać dalsze poziomy, ale nigdy nie cofniemy się do poprzedniego.

Węzły (Node) są to inaczej miasta które gracze będą musieli rozwijać w świecie Verry. Mają 6 różnych poziomów zaczynając od kilku namiotów, kończąc na wielkich metropoliach, których może być tylko 5 na każdym serwerze. To od nas zależy gdzie powstaną i jaki ukryty kontent odblokują w okolicy.

Burmistrzowie są wybierani w każdym mieście od poziomu 3 wśród obywateli danego węzła. Decyduje on jakie budynki powstaną w danej osadzie, dają questy dla obywateli, wywołują wojny, zarządzają surowcami miasta, przygotowują obronę. Jednym zdaniem nadają kierunek naszemu miastu w którą stronę się rozwija i jaką będzie pełnić rolę w danym miejscu na mapie oraz jakie będzie miał stosunki z sąsiadami.

Tak, w świecie Verry jest cykl dnia i nocy oraz 4 sezony. Mają one wpływ na mobki, surowce, działki, nasze umiejętności i dostęp do niektórych miejsc na mapie.

Karawana jest to system transportu surowców między magazynami. Magazyny są w miastach, zamkach i naszych działkach. Jadąca karawana jest to poruszające się po mapie wydarzenie PvP pozbawione korupcji.

Tak, w Ashes of Creation są mounty i pety.

Tak, będzie dostępna możliwość zaklinania broni zarówno horyzontalnie jak i wertykalnie. Dodatkowo możliwość poprawy statystyk w postaci wrzucania magicznych kamieni w wolne sloty.

Intrepid Studios jest negatywnie nastawione do wszelkich systemów Pay-to-Win. W ich sklepie uświadczymy tylko różnego typu skórki i inne gadżety brandowane marką Ashes of Creation (czapki, myszki, figurki itp.).

Endgame w AoC będzie ciągle się zmieniać. Gildie prowadząc ze sobą wojny będą niszczyć miasta i budować je w innych miejscach. To będzie odblokowywać nowy kontent, mobki będą dropić nowe przedmioty z których będą powstawać nowe zbroje i bronie. Wydarzenia na mapie również będą się zmieniać w zależności od naszej aktywności na serwerze. Nie ma podziału na sztuczne frakcje. Gracze sami dobierają sojusze i wywołują wojny.

Skiny kupione w sklepie aplikuje się na uprzednio zdobyte, konkretne bronie, zbroje, mounty czy pety, więc nie ma możliwości założenia skórki ognistego miecza na byle jaki wyszczerbiony miecz. Jeśli skin pasuje na dany przedmiot pojawi się w nim odpowiedni slot.

Póki co nic na to nie wskazuje. Chociaż produkcja zajmuje im dużo czasu, to w każdym miesiącu widzimy jak rozwija się do przodu. Studio zatrudnia nowych pracowników i wydaje ogromne ilości pieniędzy na rozwój. Natomiast jest ryzyko, że kiedyś im te fundusze się skończą lub gra zostanie wydana zbyt późno i umrze śmiercią naturalną.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie

Autor tego wpisu nie nadaje obecnie na żywo.

0
Chętnie poznamy Twoją opinię, dodaj swój komentarz :)x