Loop Hero to Rogue-like wciągający jak pralka jedną skarpetę od pary. Jeśli macie słabą psychikę i jesteście podatni na uzależniania, to instalujecie tę grę na własną odpowiedzialność. Ja umywam ręce. Jeśli natomiast chcecie zaoszczędzić nieco czasu, to zapraszam na poradnik dla początkujących do Loop Hero, dzięki któremu nie popełnicie tylu błędów początkującego, co ja.
W tym poradniku do Loop Hero postaram się skupić na poradach, które przydadzą Wam się w pierwszych godzinach gry tak, aby nie spoilerować Wam za dużo zawartości. W poradniku wspomnę o dwóch klasach, które będziecie mieli dostępne od niemal samego początku i będzie to Warrior oraz Rogue.
#ostatni
Spis treści
- Wybór zestawu kart.
- Ucieczka to nie hańba.
- Najważniejsze kombinacje kart.
- Rozbudowa osady.
- Rozwój bohaterów.
1. WYBÓR ZESTAWU KART – Loop Hero Poradnik dla początkujących
Oblivion
Od samego początku rozgrywki przydało mi się kilka kart. Jedną z nich był Oblivion, który pozwalał na niszczenie jednostek stojących na mojej drodze, a przede wszystkim budowli. Przydawało się to choćby w sytuacji, gdy chcieliśmy coś zmienić, gdy pojawiały się obozy bandytów przy Villages lub gdy pojawiały się obozy goblinów na pewnym etapie gry.
Grove
Kolejnymi kartami, które wyjątkowo dobrze się sprawdzały, było połączenie Grove z Blood Grove. Nie dość, że nowe stwory zwane Ratwolfami dawały całkiem niezły loot, to samo Blood Grove powoduje, że gdy przeciwnikowi pozostanie 15% maksymalne HP, to natychmiast ginie. Blood Grove warto postawić przy naszym Campfire tuż przed walką z bossem, będzie znacznie łatwiej.
Road Lantern
Karta, bez której nic nie byłoby takie samo. Powoduje, że w obszarze, który obejmuje, pojawia się mniej potworów. Dzięki temu możecie postawić więcej ► budowli spawnujących moby i w miarę bezproblemowo sobie z nimi poradzicie. Jest to o tyle ważne, że od ilości postawionych budynków zależy spawn bossa i będzie to szczególnie przydatne od 2 rozdziału, gdy tych budynków musi być znacznie więcej, a Wy prawdopodobnie nie poradzicie sobie z pełną ilością potworów na każdej kratce.
Battlefield
Następną kartą jest Battlefield, który po każdym okrążeniu tworzy skrzynkę ze skarbami. Karta ta jest praktycznie bezużyteczna dla Rogue, ale Warrior potrafi z niej wyciągnąć naprawdę rewelacyjne sprzęty.
2. UCIECZKA TO NIE HAŃBA – Loop Hero Poradnik dla początkujących
Niemal niemożliwym jest przejście gry za pierwszym podejściem. Żeby progresować musicie rozwijać swoją osadę pomiędzy kolejnymi ekspedycjami, a do tego potrzebujecie surowców.
- Jeśli wycofacie się z ekspedycji dobrowolnie, to zachowacie 60% surowców.
- Jeśli wycofacie się z ekspedycji dobrowolne i w campfire (przytrzymując przycisk ucieczki), to zachowacie 100% surowców.
- Jeśli zginiecie, to zachowacie jedynie 30% surowców.
Jest również opcja na farmienie niższych rozdziałów, ale dla mnie jest to psucie sobie zabawy, bo poziom trudności Loop Hero to jedna z jego największych zalet, a satysfakcja z pokonania kolejnego bossa bez wcześniejszego beznamiętnego grindu jest znacznie większa.
3. NAJWAŻNIEJSZE KOMBINACJE KART – Loop Hero Poradnik dla początkujących
Meadow
Używając kart Meadow w sąsiedztwie Treasury lub Rock/Mountain zamieniamy ją w Blooming Meadow, co powoduje, że będzie ona regenerował 3 HP każdego dnia zamiast 2 HP.
Mountain/Rock
Ułożenie kwadratu 3×3 z Mountain/Rock spowoduje stworzenie ogromnej góry, która da nam sporą ilość surowców, zwiększy naszą maksymalną ilość życia oraz raz na jakiś czas będzie spawnowała harpie.
Treasury
Obudowanie Treasury za pomocą kart spowoduje, że dostaniemy spory zastrzyk surowców oraz na naszej drodze napotkamy gargulce. Jeśli dodatkowe moby to dla nas za dużo, to zawsze można skorzystać z Obliviona i pozbyć się pustego skarbca.
Village
Sama wioska z przyległymi Wheat Fields daje nam sporą regenerację HP, jednak późniejsza ilość mobów na tych polach może być przytłaczająca. Dlatego warto w pobliżu wrzucić Road Lantern, a nawet Grove w połączeniu z Blood Grove, żeby jeszcze szybciej ubijać maszkary. Jeśli czujemy się w miarę pewnie, to całość możemy uzupełnić o Vampire Mansion, dzięki której Village będzie odnawiała jeszcze więcej HP, ale moby, które będą się tam pojawiać, będą znacznie mocniejsze.
Battlefield
Kolejnym istotnym połączeniem, szczególnie dla Warriora, jest połączenie dwóch Battlefield. Nie dość, że będziemy zgarniali dodatkowy loot ze skrzynek, to jeszcze napotkamy nowe maszkary, które wydropią nieco dodatkowych przedmiotów i są bardzo wrażliwe na Magic Damage.
Vampire Mansion/Swamp
Ostatnią kombinacją, istotną dla początkującego w Loop Hero, jest połączenie Vampire Mansion z Swamp. Karta Swamp powoduje, że efekty leczenia (z wyjątkiem tych pochodzących z mikstur) zadają obrażenia, a że wampiry całkiem sporo się leczą, to wnioski są proste. Jednak tutaj uwaga, bo jeśli połączymy Swamp z Goblin Camp, to w szeregach goblinów będzie pojawiał się bardzo irytujący jegomość, który z dystansu będzie utrudniał nam życie.
4. ROZBUDOWA OSADY – Loop Hero Poradnik dla początkujących
Alchemist’s Hut
Pierwszym budynkiem, na który powinniście zwrócić uwagę, jest Alchemist’s Hut. Budynek odblokuje mikstury leczenia, które automatycznie będą regenerować HP bohatera, a same mikstury będą uzupełniane po każdym okrążeniu.
Gymnasium
Drugim istotnym budynkiem jest Gymnasium, który nie tylko odblokuje kartę Village, ale również pozwoli na zdobywanie doświadczenia przez bohatera, a co za tym idzie, wybieranie specjalnych traitów, które potrafią bardzo znacząco przechylić szalę zwycięstwa na naszą stronę.
Smithy
Trzecim budynkiem jest Smithy, który oferuję kartę Arsenal. Powoduje ona, że gear, który będziemy zdobywać, będzie miał o 15% gorszą jakość, ale za to odblokuje nam się dodatkowy slot na element ekwipunku, a to jest niebagatelny zastrzyk mocy dla naszego herosa.
Prócz tych trzech budynków, warto wiedzieć, że niemal każda kolejna budowlana przybliża nas do wygranej i dlatego tak istotne jest grindowanie surowców.
5. ROZWÓJ BOHATERÓW – Loop Hero Poradnik dla początkujących
Warrior
Rozwój wojownika jest dość liniowy tzn., że ciągle możecie dokładać kolejnych legowisk potworów i na bieżąco kolekcjonować ► ekwipunek.
Najważniejsze statystyki, z którymi moja postać była najefektywniejsza, to Defense, Regen HP oraz broń z dużymi obrażeniami. Taki wojownik pozwolił na utrzymywanie HP na maksymalnym poziomie po niemal każdej walce.
Jeśli chodzi o traity, to skupiłbym się na Shield Master (10% na stuna przy każdym ataku) oraz na Article of Protection (65% zwiększonego maksymalnego HP). Do rozważenia jest również Buckler, jeśli posiadacie sporo Counterattack, albo Strong Aftertaste, jeśli dostaniecie tego traita na samym początku ekspedycji.
Rogue
Klasa, w której bardzo ważna jest kalkulacja, jeśli chodzi o budowanie kolejnych obozów z potworami. Rogue dostaje ekwipunek po pełnym okrążeniu, więc warto rozbudowywać planszę bazując na sprzęcie, który dostajemy zaraz po przejściu przez Campfire.
Najważniejsze statystyki, którymi powinien kierować się Rogue według mnie, to Attack Speed, Evasion i duże obrażenia z broni. Critical Chance może być istotny, ale w późniejszej fazie ekspedycji. Critical Damage budujemy dopiero, gdy Critical Chance jest na zadowalającym poziomie.
Bezapelacyjnie za najważniejszy trait uznaję Call of the Forest, który powoduje przywołanie Ratwolfa w 75% walk. Nasz kompan będzie przyjmował na siebie obrażenia, a my spokojnie możemy zająć się zadawaniem obrażeń. Niewiele dalej umieściłbym traity Picky (mniej przedmiotów, ale lepszej jakości) oraz Master of Fencing (10% na zaatakowanie dwóch przeciwników, co przy sporym Attack Speedzie bardzo dobrze funkcjonuje).
Pętla nieskończonej zabawy
Przede wszystkim jednak eksperymentujcie sami, bo bardzo możliwe, że dojdziecie do nieco innych, ale równie skutecznych wniosków. Podzielcie się nimi w komentarzu, a jeśli mimo wszystko macie jeszcze jakieś pytania, to zapraszam na naszego ► Discorda. Miłego dnia!