Spis treści

Path of Exile 2 – Podstawowe informacje

Odtwórz wideo

Path of Exile 2 to długo wyczekiwana kontynuacja popularnej gry hack-and-slash action RPG, Path of Exile (PoE), tworzonej przez studio Grinding Gear Games. Po raz pierwszy prace nad grą ogłoszono na ExileConie w listopadzie 2019 r., i miała to być pierwotnie ogromna aktualizacja do wersji 4.0 pierwszej części gry. Na ExileConie w 2023 r. ogłoszono jednak, że Path of Exile 2 będzie odrębną grą.

Fabuła osadzona jest wiele lat po wydarzeniach z pierwszej części. Gracze ponownie trafią do mrocznego świata Wraeclast, a ich zadaniem będzie powstrzymanie szerzącego się zepsucia. W grze znajdziecie zupełnie nową kampanię składającą się z 6 aktów, 100 nowych lokacji, 600 potworów i 100 bossów.

Data premiery

Wczesny dostęp (Early Access) PoE 2 będzie dostępny już od 6 grudnia 2024 r. EA będzie zawierał 3 z 6 aktów kampanii oraz endgame. Jeśli chodzi o klasy postaci, to dostaniemy 6  z 12 klas we wczesnym dostępie. Premiera pełnej wersji gry ma się odbyć po około 6-12 miesiącach.

Platforma, na której zagramy

Path of Exile 2 zagramy na następujących urządzeniach: PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S na platformach: Steam, PS5, Xbox Series X, Epic Store, Apple Store (w przyszłości). W PoE 2 będzie dostępna gra międzyplatformowa, czyli crossplay oraz cross-progression. Handel ma odbywać się w jednym miejscu, co pozwoli wyrównać szanse między graczami na PC a konsolami.

Cross-play (lub cross-platform play) to funkcja, która umożliwia graczom grającym na różnych platformach (np. na PC, PlayStation, Xbox) wspólną rozgrywkę online w tej samej grze. Dzięki cross-play osoby posiadające różne urządzenia mogą łączyć się ze sobą i grać na tych samych serwerach. Na przykład gracz na PC może grać w tym samym meczu co gracz na PlayStation 5, co zwiększa dostępność rozgrywki i pozwala na większe społeczności graczy.

Cross-progression (lub cross-save) to funkcja, która pozwala graczom przenosić swój postęp w grze (np. zdobyte przedmioty, poziomy, osiągnięcia, zapisane stany gry) pomiędzy różnymi platformami. Dzięki cross-progression, jeśli zaczniesz grę na jednej platformie (np. na PC), możesz kontynuować ją na innej (np. na konsoli) bez utraty postępów. Ta funkcja jest bardzo przydatna dla osób, które grają na wielu urządzeniach – np. w domu na konsoli, a w podróży na laptopie – ponieważ pozwala na ciągłe korzystanie z jednego konta i zachowywanie wszystkiego, co zdobyli w grze.

Monetyzacja

Dostęp do wczesnego dostępu ma być płatny w formie supporter packa, który ma kosztować 30-40 USD. Potem, po premierze, gra ma być darmowa dla wszystkich. W grze będzie dostępny sklep z mikrotransakcjami, np. z zakładkami (stashami), skinami itd. Mikrotransakcje zakupione w pierwszej części gry będą przenoszone do Path of Exile 2. Jeśli jesteś nowym graczem, który chciałby zagrać od zera w PoE 2, to po jakimś czasie trzeba będzie zaopatrzyć się w kilka podstawowych zakładek.

Język polski

Na start nie będzie niestety polskiej wersji językowej w PoE 2. Jednak w jednym z wywiadów Jonathan Rogers, który jest jednym z głównych twórców gry, zapowiedział poszerzenie bazy języków w PoE 2, w tym o język polski.

Klasy postaci w Path of Exile 2

W pełnej wersji gry mamy mieć 12 klas postaci, a każda klasa ma po 3 specjalizacje, czyli razem 36 (ascendancy). Natomiast we wczesnym dostępie ma być dostępnych 6 klas, czyli 18 specjalizacje.

Klasy z wczesnego dostępu:

  • Warrior: Klasyczny wojownik, który specjalizuje się w walce wręcz. Atut: siła.
  • Ranger: Klasyczna łuczniczka, która specjalizuje się w walce na dystans. Atut: zręczność.
  • Sorceress: Czarodziejka, która opanowała magię żywiołów – zimna, ognia i błyskawic. Atut: inteligencja.
  • Witch: Wiedźma, która jest mistrzynią przywoływania. Atut: inteligencja.
  • Mercenary: Waleczny najemnik posługujący się kuszą. Atuty: siła i zręczność.
  • Monk: Mnich, który walczy w zwarciu, używając dwuręcznego kostura. Specjalizuje się w mobilności. Atuty: zręczność i inteligencja.

Klasy, które będą dostępne w pełnej wersji gry:

  • Huntress: Łowczyni, która specjalizuje się w walce włóczniami. Atut: zręczność.
  • Druid: Wojownik natury, który opanował przemiany w potężne bestie ale jest także potężnym  czarodziejem . Atuty: siła i inteligencja.
  • Marauder: Potężny barbarzyńca, który niszczy wszystko, co napotka. Atut: siła.
  • Shadow: Preferuje szybkie bronie, takie jak sztylety i szpony. Atuty: zręczność i inteligencja.
  • Duelist: Niezrównany szermierz, który specjalizuje się w walce dwoma broniami. Hybryda: siła i zręczność.
  • Templar: Templariusz walczący w imię światłości, posiadający wiele magicznych talentów. Hybryda: siła i inteligencja.

Pamiętajcie że to Path of Exile i w drugiej części gry też  będzie dowolność mieszania i kombinowania z różnymi umiejętnościami na różnych klasach postaci.

Kampania

Kampania zawiera 6 zupełnie nowych aktów, w których pojawią się nowi bossowie. Według ostatnich zapowiedzi kampania w Path of Exile 2 ma potrwać 40-50 godzin, więc będzie znacznie dłuższa niż w pierwszej części gry. Deweloperzy zapowiedzieli, że co ligę zawartość kampanii ma się zmieniać, lecz obecnie nie wiemy, jak to będzie dokładnie wyglądało. Kilka głównych cech kampanii w PoE 2:

  • Nowa fabuła: Akcja toczy się 20 lat po pokonaniu Kitavy w PoE, a świat Wraeclast jest w chaosie. Nowe zagrożenia pojawiły się w różnych częściach krainy, a starożytne tajemnice i złowrogie siły czekają na odkrycie.
  • Nowe lokacje: Kampania oferuje zupełnie nowe obszary, takie jak gęste dżungle, zrujnowane miasta, mroczne pustynie i podziemne groty. Każda lokacja oferuje więcej szczegółów wizualnych dzięki ulepszeniom graficznym. Miastem aktu 4 ma być Kingsmarch które poznaliśmy już w najnowszej lidze  Path of Exile 3.25 Settlers of Kalguur.
  • Złożone i interesujące bossy: Każdy akt kończy się walką z bossem, a te w Path of Exile 2 mają być znacznie bardziej strategiczne i wymagające.
  • Poprawione tempo rozgrywki: Kampania została zaprojektowana tak, aby była bardziej zrównoważona pod kątem tempa i trudności, z przemyślanymi przejściami między etapami.

Nowe postacie i NPC-e: Kampania wprowadza szereg nowych postaci niezależnych, które pomagają rozwijać historię i prowadzić gracza przez świat gry.

Endgame

Po ukończeniu kampanii gracze przejdą do endgame, gdzie czeka ich ponad 100 nowych map. Na tych mapach zmierzą się z wyjątkowymi bossami oraz znajdą odnowione mechaniki ligowe z PoE 1, takie jak Breach. Możliwe są również aktywności oddzielone od map, jak np. Delve (kopalnia), Sanctum czy Heist, a także nowe, zaskakujące mechaniki endgame’owe.

Nowości w Path of Exile 2

Grinding Gear Games pokazało kilka nowych rzeczy w grze Path of Exile 2, takich jak:

  • Spirit będzie nowym zasobem naszej postaci którego będziemy używać do włączenia  wzmocnień takich jak np aury, automatyzacje. Będzie to działać na tej samej zasadzie co rezerwowanie many w PoE 1. 
  • Dodge Roll: Szybki przewrót (unik) postaci, który pozwala graczowi unikać ataków przeciwników, zwłaszcza w momentach, gdy na ekranie pojawia się duża liczba pocisków. Ta mechanika daje możliwość uniku ataków bez używania specjalnych umiejętności ruchu, takich jak Flame Dash czy Leap Slam, co wcześniej było konieczne, aby szybko przemieszczać się po polu bitwy.
  • Sterowanie WSAD-em: Umożliwia kierowanie postacią na klawiaturze, co daje wiele możliwości atakowania podczas ruchu.
  • Nowy system gemów: System gemów nie będzie już opierać się na połączonych socketach w przedmiotach. Zamiast tego gemy wspierające (supported gems) będą wkładane bezpośrednio do gema z umiejętnością. System ten będzie znacznie przystępniejszy dla nowych graczy. Znacząco upraszcza on tworzenie buildów, pozwalając graczom łatwiej manipulować swoimi umiejętnościami i daje więcej elastyczności w budowaniu postaci.
  • Nowe typy broni, takie jak kusze, korbacze, włócznie a także dwuręczne kostury które mocno urozmaicą mechanikę walki. W Path of Exile 2 różnice między typami broni, których używamy, będą bardzo wyczuwalne.
  • Zmiana broni ma mieć teraz wiele opłacalnych opcji jak np. przyporządkowanie umiejętności i drzewka do danej broni np. na jednym zestawie gramy pod ogień, a na drugim pod błyskawicę, czyli używając umiejętności ognia broń przełącza Nam się wraz z drzewkiem pod broń lepiej przystosowaną do walki umiejętnościami ognia. 
  • Couch Co-Op (kooperacja) czyli współpraca dwóch graczy na jednym ekranie. Opcja ta dostępna będzie na konsolach ale także na PC.   
  • Gold czyli złoto które zostało już pokazane w nowej lidze Path of Exile 3.25 Settlers of Kallguur jako nowa waluta. W PoE 2 ma być już na stałe i będziemy płacić za usługi u NPC np. za handel lub za zmiany w drzewku itd. 
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie

Autor tego wpisu nie nadaje obecnie na żywo.

0
Chętnie poznamy Twoją opinię, dodaj swój komentarz :)x