Spis treści

Podstawowe informacje o Ashes of Creation

Ashes of Creation – polski poradnik o grze, czyli wytłumaczenie podstawowych systemów. Jeśli szukałeś miejsca, gdzie można poczytać o AoC, to dobrze trafiłeś! Zebrałem podstawowe informacje jak wygląda studio, gra i systemy, byś sam mógł ocenić czy jest to produkcja właśnie dla Ciebie. Mini poradnik dla osób które dopiero odkryły te MMORPG i chcą dowiedzieć się wszystkiego w jednym miejscu.

Intrepid Studios

Studio zostało założone w 2015 roku przez Stevena Shariff’a i Johna Moore’a. Jest to małżeństwo multimilionerów, którzy uwielbiają świat fantasy i gatunek MMORPG. Są to wieloletni gracze tytułów, takich jak Lineage II, Archeage i z tych gier czerpali swoje inspiracje dla Ashes of Creation. Postanowili stworzyć własną grę, ponieważ jak wszyscy wiemy, gatunek ten został zepsuty przez chciwe wydawnictwa, leniwych graczy, mikropłatności, codzienne te same, bezmyślne questy, płatne udogodnienia, płatne wzmocnienia i wiele innych zabiegów, by za pieniążki gracz mógł poczuć natychmiastowy przypływ szczęścia.

Dlatego Intrepid Studios skupiło się na przywróceniu oldschoolowego podejścia, gdzie najważniejszy jest szacunek dla Twojego czasu. Jest tylko jedna droga do bycia najlepszym i jest to hardcorowy grind. Najlepsze gildie będą kontrolować najlepsze tereny i mobki. Grając solo nie będziemy mieli szans doświadczyć większości kontentu jaki AoC ma do zaoferowania. Także jeśli irytuje Cię brak dostawania pucharów za sam fakt zalogowania się drugi dzień z rzędu i oczekujesz za to nagród, to ta gra nie jest dla Ciebie.

Ashes of Creation jest to pierwsza gra Intrepid Studios które przez te 7 lat urosło do ponad 200 osób. Każda pracująca tam osoba jest nie tylko wykfalifikowana do swojego zadania, ale również podczas rekrutacji musiała przejść etap udowodnienia zamiłowania do gatunku MMORPG lub Dungeon & Dragons. Sam świat Ashes of Creation został stworzony dawno temu na potrzeby wspólnej zabawy D&D, gdzie Steven jako game master prowadzili z grupą znajomych wspólne kampanię. Teraz ten świat przenoszą na ekrany naszych komputerów.

Gra jest w 100% ufundowana przez Stevena i Johna, gdzie włożyli w jej rozwój już ponad 60 milionów dolarów. To znaczy, że nie ma żadnego zarządu, żadnych inwestorów, ani nikogo kto będzie naciskał na studio co mają robić. Nikt nie powie kiedy wydać grę oraz co wprowadzić, by zmaksymalizować zyski. W 2017 roku odbył się również kickstarter, by ocenić w ogóle zainteresowanie graczy ich pomysłem. Okazało się, że została najlepiej ufundowaną grą MMORPG na tej platformie (ponad 3 miliony dolarów). Co roku również organizują 24 godzinny livestream. Zbierają pieniądze na chore dzieci ze szpitala w San Diego i losują w międzyczasie klucze z dostępem do testów.

Ashes of Creation Logo

Ashes of Creation – O co chodzi?

Podstawowe Informacje na temat samej gry:

Jest to sandpark MMORPG, gdzie naszym głównym celem będzie nie tyle levelowanie naszej postaci, ale stworzenie świata wokół nas. Wydane zostanie tylko i wyłącznie na PC, także nie uświadczymy konsolowych czy mobilnych udogodnień i nie będzie wsparcia dla kontrolerów. W naszych rękach będzie spoczywał obowiązek rozbudowy wszystkich miast i metropolii na serwerze oraz wszelkich połączeń między nimi. Ich rozwój pozwoli nam powoli doświadczyć całego kontentu w grze. Niestety nowi gracze, którzy dołączą do nas po paru miesiącach, nie załapią się już na ten proces. Zastaną już rozbudowaną sieć węzłów oraz politycznych zależności. Nic jednak straconego bo miasta te będą mogły zostać zburzone w tzw. „Node Sieges”, a nowe będą się rozwijać w innych miejscach, ale o tym trochę później i w konkretnych poradnikach.

Gra jest budowana na 5 fundamentach:

      • Zachęcająca i wciągająca historia (engaging and immersive story)

      • Świat reagujący na wybory graczy (reactive world)

      • Interakcja z innymi graczami (player interaction)

      • Wybory nawet pojedynczego gracza mają znaczenie (player agency)

      • Ryzyko vs nagroda (risk vs reward)

    Testy alpha w Ashes of Creation

    W wakacje 2021 odbyły się testy Alpha-1, do których dostęp miało 13 000 kont. Aktualnie gra jest w fazie rozwoju i jesteśmy przed testami Alpha-2. Testy te będą trwać na pewno ponad rok, a osobiście stawiam na 2 lata. Zaraz zobaczycie ile systemów planują zawrzeć w jednej grze, które po prostu trzeba będzie sprawdzić. Według tego, co usłyszeliśmy od samego Stevena, dostęp do testów Alpha-2 ma ponad 100 000 unikalnych kont. Ogólnie zarejestrowanych na stronie jest ponad 1 milion użytkowników!

    Następny etap to testy Beta-1 i Beta-2 trwające już relatywnie krótko. Na tym etapie wszystkie podstawowe systemy powinny już działać. Studio będzie się zajmować naprawą pomniejszych błędów nie wpływających krytycznie na rozgrywkę tzw. polerowaniem. Dostęp do testów Alpha-2 kosztował 250$, Beta-1 150$ i Beta-2 75$. Teraz można je kupić w pakietach za 120, 110 i 100$. Nie musicie jednak kupować dostępu do testów, gdyż będą one streamowane przez największych twórców i będzie pełno filmików na Youtube. Po premierze dostęp do gry będzie się odbywał na zasadzie abonamentu 15$ co miesiąc bez ceny pudełkowej. W tej cenie są wliczone wszystkie przyszłe dodatki.

    Cenę tą można obniżyć korzystając z referral program. Skórki do kupienia w sklepie mają tylko kosmetyczną wartość, nakładane są na przedmioty, które i tak musimy zdobyć w grze. Nie oferują żadnych dodatkowych bonusów, a także nie ma tutaj mowy o Pay-2-Win. Studio wyznaczyło sobie za główny cel brak możliwości kupowania wzmocnień czy udogodnień. Konkurować będą tym samym z innymi tytułami właśnie szacunkiem do czasu gracza. Serwery planowane są na 8.000-10.000 równocześnie zalogowanych graczy z limitem zarejestrowanych kont na serwer 15.000 na start. W przyszłości planują zwiększyć liczbę do nawet 50.000. Nie będzie oddzielnych serwerów do Role Play, PvP i PvE. Jak już wspomniałem, Ashes przywróci oldschoolowe podejście do gatunku oraz socjalny aspekt. Oznacza to, że będziemy zmuszeni wspólnie organizować się w grupy, by zaspokoić nasze cele i potrzeby.

    Kreator postaci

    Kreator postaci ma być bardzo rozbudowany, minimalnie na poziomie Black Desert Online. Będzie to nie tylko narzędzie używane przez nas do tworzenia postaci, ale również przez pracowników Intrepid Studios. Służyć będzie do tworzenia różnych wariantów NPC, mobków i całej masy innych stworzeń. Okrojona wersja tego samego kreatora będzie używana przez nas w profesji hodowli i romnażania mountów.

    Tworząc postać do wyboru będziemy mieli 9 ras: dwie ludzi, dwie krasnoludów, dwie elfów, dwie prków oraz tulnar. Każda z nich będzie miała swoją lokację startową tzw. „Divine Gateway”, lecz każda osoba będzie mogła wybrać gdzie chce się pojawić w świecie Verry. Każda rasa będzie mogła grać każdą klasą, chociaż każda będzie miała unikalną umiejętność np. orkowie Vek szukanie gwiazdozbiorów. Każda klasa również będzie mogła dzierżyć każdą broń, którą będziemy expić po prostu ją używając. Będzie zaimplementowany również system Adventurer Progression. Zdobywając punkty XP, więc robiąc w zasadzie wszystko będziemy mogli ulepszać nasz ekwipunek, który dostaniemy już na początku gry.

    Będą również dostępne mounty oraz pety. Mounty będą podzielone na latające, szybujące, lądowe oraz wodne. Dodatkowym mountem będzie muł pomagający nam w transporcie surowców. Latające będą przeznaczone tylko dla wybranych kilkunastu osób na serwerze: burmistrzów największych miast, królów największych gildii zasiadających w zamkach. Wodne pomogą nam w przemieszczeniu się po akwenach wodnych oraz dostępie do podwodnego kontentu. Jest to ważna informacja, bo w Ashes of Creation nie będzie teleportacji, ani systemu szybkiej podróży (Fast Travel).

    Klasy postaci w AoC

    W grze będzie dostępnych 8 Archetypów: Tank, Cleric, Mage, Fighter, Ranger, Rogue, Summoner i Bard. Po uzyskaniu 25 poziomu będziemy mogli wybrać drugi archetyp nadając naszej postaci finalną klasę. Pierwszego archetypu nie można zmienić, bo posiada inne statystyki podczas tworzenia, jest to finalny wybór, który podejmujemy zakładając postać. Od tego wyboru będą zależeć nasze wszystkie umiejętności, czyli mamy tu typowy podział na klasy. Bronie i ekwipunek dodają nam tylko statystyki i będzie miał wpływ na siłę naszej postaci w ok. 40-50%.

    Drugi archetyp będzie można zmienić wykonując odpowiedni quest w odpowiednim czasie. Drugi archetyp nie dodaje nam żadnych umiejętności. Wpływa za to na to jak działają niektóre z tych, które już mamy dostępne. Na przykład augmentując archetyp tanka, archetypem maga nasza postać staje się klasą Spellshield. Od teraz wykonując doskok do przeciwnika zamiast fizycznie do niego dobiegając po prostu się teleportujemy. Uniemożliwimy w ten sposób wrogowi przerwanie nam tego procesu.

    Mapa – świat Verry

    Mapa będzie miała rekordowo wielką powierzchnię aż 1200 km2 licząc lądy wraz z oceanami i wodą oraz podziemia. Taką wielkość umożliwia silnik Unreal Engine 5, na którym jest budowane Ashes of Creation. Będzie to jedna z pierwszych gier MMORPG na tym silniku. Mapa będzie podzielona na 2 duże kontynenty i 18 różnych biomów, oraz liczne wysepki wśród wielkiego oceanu między nimi. Jeden z 5 zamków będzie się znajdował na wyspie między kontynentami.

    Węzły i miasta

    I tutaj wypadałoby wspomnieć o rozwoju serwerów i miastach tzw. węzłach zwanych również Nodes. Każdy serwer pierwszego dnia swojego istnienia będzie jak pusta kartka papieru, gdzie uświadczymy tylko lokacje startowe i paru NPC, którzy zaoferują nam podstawowe usługi, questy oraz mobki. Na mapie jednak będzie rozsianych 85 ukrytych ziarenek. Każde z nich ma swój obszar oddziaływania i z każdego z nich może wyrosnąć miasto na 6 różnych poziomach.

    Wykonując normalne czynności w świecie Verry, oprócz zdobywania punktów XP dla naszej postaci, to jeśli znajdujemy się na obszarze takiego ukrytego ziarenka ono również gromadzi punkty XP z naszej aktywności. Po zdobyciu odpowiedniej ilości przekształca się w węzeł poziomu 1. Pojawia się kilka namiotów, kilku NPC oferujących kilka questów, gdzie możemy wytworzyć podstawowe ciuchy, bronie i akcesoria. Jeśli obszar przyciągnie więcej graczy, którzy będą XP-ić w okolicy taki węzeł rozwinie się do kolejnego poziomu, czyli 2. Powiększy w ten sposób swój obszar oddziaływania tzw. ZOI (Zone of Influence). Pojawiają się nowi NPC, nowe usługi, nowe rzeczy w sklepach. Co za tym idzie nasza postać będzie miała dostęp do lepszych rzeczy i usług, co zapewni jej lepszy rozwój.

    Węzeł na poziomie 3 przekształca się z namiotów w miasto, co oferuje przedstawienie dla graczy nowych systemów. Od tej pory będziemy musieli wybrać burmistrza, co zaoferuje nam zabawę w politykę. Otworzy się możliwość stawiania działek w okolicy oraz kupowania domów w mieście. Burmistrz będzie mógł nadać kierunek rozwoju stawiając w ograniczonych miejscach dodatkowe budowle. Będą to między innymi kuźnie, świątynie, apartamenty, stocznie, biblioteki, markety i wiele innych. Pojawia się tutaj również system przewozu towarów między węzłami.

    Karawana

    System karawany tzn. transportu surowców między miastami po wyznaczonych do tego drogach w celu dalszego rozwoju miast. Burmistrzowie będą musieli się dogadać ile drewna z zalesionych miast są warte kryształy i piasek z pustynnych stref. Karawany te będą podatne na atak innych graczy, więc burmistrzowie również będą zlecać questy dla swoich obywateli w celu obrony surowców. Bycie obywatelem miasta jest to kolejny obszerny system dający pewne udogodnienia w rozwijaniu naszej postaci w danym obszarze. W Ashes of Creation dbanie o miasto, w którym żyjemy, w rozwój którego włożyliśmy tyle wysiłku i surowców i które daje nam dostęp do podstawowych usług będzie to najważniejszy cel każdego gracza. Ważniejszy nawet niż bycie w jednej gildii, bo nie raz się zdarzy sytuacja, gdzie będąc w tej samej organizacji, będziemy obywatelami różnych miast które będą ze sobą w wojnie.

    Kolejny system pojawiający się na poziomie 3 to market, gdzie będziemy mogli handlować i wystawiać swoje surowce i towary. Markety będą tylko lokalne, więc w każdym mieście spotkamy inne ceny za te same towary. Obywatele i podróżni będą musieli płacić podatki które burmistrz będzie przeznaczać na nagrody za questy oraz rozbudowę lub obronę.

    Wojny i najazdy

    Na tym poziomie będą już możliwe wojny oraz najazdy na inne miasta. W tym momencie również będziemy mieli możliwość założyć swoją gildię oraz zaczyna obowiązywać system wasali. Mniejsze miasta będące w obszarze większych są mu podległe i nie mogą się rozwinąć na równy poziom oraz muszą płacić na nie podatki.

    Są również 4 typy węzłów: militarny, duchowy, ekonomiczny i naukowy. Każdy z nich ma swoje mocne strony i specjalne budowle które oferują specjalne funkcje i benefity dla obywateli i okolicy. Wygląd miasta oprócz tego jaki to będzie akurat typ będzie również zależeć od tego jaka rasa włożyła w niego najwięcej punktów XP podczas rozwoju. Jeśli w okolicy pracowało więcej krasnoludów, to miasto odzwierciedli to w architekturze. Węzeł można rozwinąć maksymalnie do poziomu 6 – metropolii, których może być jednocześnie tylko 5 na całym serwerze.

    Metropolie

    Metropolia daje dostęp do najlepszych rzeczy w grze. Pierwsza z nich będzie to na pewno bardzo ważne wydarzenie na danym serwerze. Większe miasta również przyciągają silniejsze potwory, z których mamy lepszy drop do craftowania lepszych przedmiotów. Odblokowują się lepsze dungeony w okolicy, a może kolejne ukryte poziomy w tych, które już niby dobrze znamy i przechodziliśmy wielokrotnie. Mogą się pojawić również world bossowie jak np. smoki próbujące zniszczyć nasze miasto zdenerwowane hałasami i całym tym zgiełkiem w okolicy swojego leża. W ogóle same dungeony będą się dopasowywać do tego, jak szybko naszej grupie idzie pokonywanie kolejnych etapów. Jeśli wejdziemy do niego zbyt dużą grupą, to bossowie odblokują mocniejsze umiejętności, które mogą mocno nam utrudnić ich pokonanie. Gdy wejdziemy mniejszą grupą, aby ledwo ich pokonać możliwe, że dostaniemy lepszy drop. W wyjątkowych przypadkach zbyt duża ilość graczy może nawet spowodować uniemożliwienie pokonania bossa i całkowitą anihilację naszej grupy.

    Jak już możecie sobie wyobrazić przez te wszystkie systemy każdy serwer będzie wyglądać zupełnie inaczej. To od graczy zależeć będzie, które miasta będą najbardziej rozwinięte, a które zostaną zablokowane przez okoliczne metropolie. Na szczęście miasta będzie można niszczyć w najazdach, co pozwoli rozwinąć metropolie w innym miejscu. Odblokuje to nowy kontent którego wcześniej nie mogliśmy doświadczyć. Na przykład po roku istnienia serwera pierwszy raz mieliśmy okazję rozwinąć węzeł na poziom 6 nad oceanem i teraz mamy podwodne dungeony, do których nie mieliśmy dostępu wcześniej, a zamiast smoka, pojawił się nam kraken który zaoferuje nam nowe wyzwania i surowce.

    Dlatego też w Ashes of Creation nie będzie żadnych sztucznych frakcji i wojen między nimi. Sami będziemy je wywoływać układając odpowiednie stosunki polityczne z królami, burmistrzami i liderami innych gildii.

    Menadżer świata Ashes of Creation

    Jakby tego było mało, to w Ashes of Creation będzie cykl dnia i nocy oraz sezony. Wpłynie to na wygląd i również potwory pojawiające się w różnych porach dnia. Każdy sezon będzie oddziaływał na świat nie tylko estetycznie, ale również spowalniał nasze plony oraz wpływał na surowce i zwierzęta pojawiające się w okolicy. Jest to zarządzane przez menadżera świata, który również pilnuje balansu flory i fauny. Ścinając za dużo drzew wilki nie będą miały gdzie się chować i przestaną się pojawiać. Tak samo zimą jelonki mogą wyemigrować w tereny, gdzie trawa jest nadal zielona lub polując za mocno na zające pozbawimy jastrzębi pożywania i również przestaną się tu pojawiać. Pory roku również wpływają na nasze umiejętności zimą np. nasz obszarowy atak ognia może mieć mniejsze pole działania niż latem.

    Gildie

    Kolejnym ważnym aspektem w Ashes będą gildię i zamki. Zamków będzie 5 sztuk na całej mapie i będą zawsze w tym samym miejscu. Każdy zamek będzie kontrolować 20% terenu mapy, z którego to obszaru, z każdego miasta, panująca gildia będzie zbierać podatki. Aby mieć tych podatków dużo, a co za tym idzie mieć fundusze na rozwój i obronę, będzie musiała dbać o to, by to właśnie na jej obszarze rozwinęły się największe miasta i metropolie. Jej celem będzie pomagać burmistrzom w rozwoju, brać czynny udział w obronie oraz atakować inne miasta blokujące wzrost tych, które się znajdują na ich terenie. Gildie będą mogły łączyć się w sojusze, co będzie wręcz wymagane, gdyż liczba członków będzie ograniczona. Im więcej punktów rozwoju gildii przeznaczymy na miejsce dla nowych osób, tym więcej tracimy bonusów, na które te punkty moglibyśmy przeznaczyć.

    Zamek co 4 tygodnie będzie mógł zostać zaatakowany w Castle Siege przez inne gildie w celu przejęcia kontroli nad tym terenem. Atak na miasta w celu ich zniszczenia to Node Siege i od poziomu węzła zależy co jaki czas można go atakować. Same ataki natomiast zawsze odbywają się w „Prime Server Time” tzn między powiedzmy 17-20 czasu lokalnego, aby uniknąć jakichś dużych i ważnych walk o 2 w nocy. Pozostałe gildie, którym nie uda się zając zamku, będą mogły zostać patronami miast, ale nie będą tego miasta dzięki temu kontrolować. Liderzy takich gildii wspólnie z burmistrzem, biskupem i naczelnym szeryfem będą stanowić o tym w jakim kierunku miasto powinno się rozwijać. Obywatele miast będą mieli możliwość uzyskiwania tytułów za zasługi i wkład w jego rozwój. Obywatele miasta będą mieli na jego terenie większe możliwości interakcji z budynkami, usługami i NPC, niż przejezdni gracze odwiedzający je tylko po drodze.

    Housing

    Jeśli chodzi o housing to w świecie Verry będziemy mogli oczywiście stawiać swoje działki Freehold. W wielkich metropoliach może nie będzie miejsca na uprawę zboża czy hodowle krów, ale to właśnie będzie plus życia w mniejszych miastach na poziomie 3. Każde konto będzie mogło mieć tylko jedną działkę i wszystkie nasze alty również będą miały do niej dostęp. Na naszej działce będziemy mogli również postawić swój dom i go udekorować z funkcjonalnymi meblami.

    Można również kupić dom lub apartament w mieście. Również tam będziemy mogli trzymać swoją skrzynkę i swoje fanty. Działka będzie to również miejsce do hodowania mountów, który to system będzie bardzo rozbudowany z całą otoczką mieszania różnych cech i DNA tych samych osobników z różnych obszarów Verry, by uzyskać odpowiedni wygląd i odpowiednie statystki. Oprócz tego będziemy musieli przeznaczyć czas na trening tych mountów, by zmaksymalizować ich punkty. W miastach będzie możliwość również umieszczania straganów i wynajem sklepów.

    Ocean

    Ale to jeszcze nie wszystko. Istnieje jeszcze przecież cały ocean i pirackie życie. W Ashes of Creation będzie można budować specjalne jednostki przeznaczone do specjalnych zadań. W zależności od tego, czy chcemy być rybakiem, przewozić towary czy atakować innych graczy. Otwarty ocean jest to strefa, w której nie obowiązuje korupcja. Spędzając czas na naszym statku i oceanie również dostajemy coraz więcej specjalnego XP wpływającego na to, jak dobrze i szybko sobie na nim radzimy, czyli np. szybkość przeładowania armaty czy pływania.

    Korupcja

    Odnośnie korupcji, jest to kolejny system zwłaszcza jeśli chodzi o PvP. Mamy 3 różne stany, w których nasz gracz może się znajdować. Pierwszy z nich to zielony – „Non-Combatant” i jest to domyślny stan. Jeśli kogoś umyślnie zaatakujemy zmieniamy kolor na fioletowy, czyli „Combatant”. Oznacza to, że wyrażamy chęć na walkę z innymi graczami. By wrócić do zielonego stanu wystarczy po stoczonej walce odczekać kilkadziesiąt sekund i już.

    Jeśli natomiast zabijemy zielonego gracza to stajemy się czerwoni – „Corrupted”, czyli skorumpowany. Jest to taka kara za zabijanie pokojowych graczy – podobny system do tego z Lineage II. Cały otwarty świat Verry podlega pod system korupcji i jest to strefa z otwartym PvP, gdzie w każdym miejscu możemy zginąć. Są jednak systemy PvP, w których ona nie obowiązuje, jak np. wojny, najazdy, karawany, ruiny miast, areny, a nawet otwarty ocean w pewnej odległości od brzegu dezaktywuje korupcję.

    Skorumpowany gracz ma taką przypadłość, że świeci na mapie dla łowców głów, czyli innych graczy, którzy wykonują misje polowania na skorumpowane osoby. Do tego podczas śmierci może upuścić nie tylko rzeczy z plecaka jak surowce, ale również aktualnie noszony ekwipunek – coś czego zielony i fioletowy gracz upuścić nie może. Do tego im więcej ma korupcji, tym bardziej obniżają mu się statystki, drop z potworów i tak dalej. Ściśle powiązany z systemem korupcji jest system kary za śmierć, ale więcej o tym w osobnym artykule. Wspomnę tylko, że kara za śmierć jest zależna od tego, jaki kolor mieliśmy podczas zamienienia się w proch i powoduje utratę części surowców z plecaka, dług punktów XP oraz trochę niszczy się nasz sprzęt, który będziemy musieli naprawić przy następnej wizycie w mieście.

    Walka

    System Walki będzie to hybryda między Tab Target, a Action Combat. W praktyce oznacza coś jak mieliśmy w Guild Wars 2 – będziemy mogli przełączać naszą kamerę w dwa tryby i w różny sposób zaznaczać nasze cele oraz niektóre umiejętności mogą działać inaczej zwłaszcza tzw. Skill Shots. Jeśli mamy wybuchającą strzałę, która zadaje obrażenia w określonym obszarze, to być może wolelibyśmy, aby nie naprowadzała się na kogoś chowającego się za drzewem, a swobodnie wycelować w ziemię zaraz za nim.

    Przedmioty

    Jeśli chodzi o przedmioty, to będą jakościowo podzielone na legendarne, epickie, rzadkie, niepospolite, pospolite i biedne. Legendarne rzeczy będzie można craftować tylko w metropoliach, które umieszczą specjalny relikt w odpowiednio do tego przystosowanym budynku.

    Będzie 8 slotów na zbroje, 5 na biżuterię, 3 na bronie ( 2 ręczna + 1 dystansowa) oraz dodatkowe na pelerynę czy skórkę. Zbroje można podzielić na płytowe, skórzane i materiałowe. Będą również różne typy broni zadające różne obrażenia, siekające, przebijające, tępe np. miecz, włócznia czy obuch. Dodatkowo oczywiście ataki fizyczne i magiczne od żywiołów.

    Bronie będzie można zaklinać, czyli przeprowadzać tuning statystyk. Horyzontalne zaklinanie zmienia tylko jeden typ obrażeń lub statystykę na inną i nie wiąże się z możliwością utraty przedmiotu. Natomiast wertykalne zaklinanie pozwala podnieść statystyki do góry ponad normę i tu już istnieje możliwość, że przedmiot nam pęknie.

    Będą różne gotowe sety dające dodatkowe bonusy za noszenie całego kompletu, chociaż kreatywne buildy będą lepsze, jeśli wiemy co z czym połączyć. Najlepsze itemy w grze będą tworzone przez najlepszych graczy w swoich profesjach, chociaż będzie istniała bardzo mała szansa, że taki przedmiot wyleci z bossa. Zazwyczaj będą z nich wypadać rzeczy do wytworzenia takiego przedmiotu w mieście.

    Z mobków również nie będzie wypadać złoto jak w innych grach, a Glinty. Za nie będziemy dostawać złoto w zależności od tego, w którym mieście postanowimy je sprzedać, ale po drodze po śmierci możemy część z nich również stracić.

    Profesje zbierackie i wytwórcze

    Na koniec dodam już oficjalną listę profesji, którą Steven podał nam całkiem niedawno do publicznej wiadomości. Każda postać będzie mogła wymaksować tylko 2-3 profesje. Na szczęście będzie możliwość stworzenia kilku altów.

    Zbieranie: Fishing, Herbalism, Hunting, Lumberjacking, Mining.
    Przerabianie: Alchemy, Animal Husbandry, Cooking, Farming, Lumber Milling, Metalworking, Stonemasonry, Tanning, Weaving.
    Craftowanie: Arcane Engineering, Armor smithing, Carpentry, Jewel Cutting, Leatherworking, Scribing, Tailoring, Weapon Smithing.

    Gra czerpie swoje inspirację z takich tytułów jak:
    Eve Online – ekonomia i ryzyko transportu towarów po świecie.
    ArcheAge – system budowania, transport i morski kontent.
    Star Wars Galaxies – system craftowania.
    Lineage II – ryzyko vs nagroda, najazdy na zamki, flagowanie PvP, rozwój gildii, otwarty świat PvP i konkurowanie o najlepsze dungeony, surowce, mobki, miejscówki itp.

    Ciekawostki o AoC

    Oczywiście to nie wszystko, co wiemy o AoC, a nawet to, co już wiemy, może ulec zmianie. Na koniec jednak może jeszcze parę ciekawostek które przyszły mi do głowy:

        1. Gracze nie będą widzieć dokładnej ilości punktów zdrowia innych graczy oprócz znajomych w naszej grupie.
        2. Podczas najazdów grupa 8 summonerów będzie mogła przywoływać jednego wielkiego summona.
        3. Każdy zamek ma 3 garnizony, które musi rozwinąć by mieć maksymalne zdolności obronne.
        4. 80% kontentu będzie w otwartym świecie, a tylko 20% w instancjach.
        5. Niektórzy przeciwnicy będą zmieniać styl walki w zależności od rodzaju grupy, która go atakuje.
        6. Narzędzia do zbierania czy wykonywania naszej profesji będziemy tworzyć sobie sami.
        7. Pływając po oceanach zbieramy doświadczenie w obsłudze statku i jego systemach.
        8. Walutą w grze będzie Gold i Embers oraz Intrepid Bucks służący do kupowania skórek ze sklepu.
        9. Języki, jakie mają być dostępne w AoC: English, French, German, Russian, Italian, Polish, Spanish, and Portuguese.
        10. Studio chce same zająć się publikacją Ashes of Creation w USA i Europie.
        11. Niestety na dzień premiery NPC nie będą do nas mówili – nawet dla głównego wątku fabularnego. W przyszłości sztuczna inteligencja będzie dla nas wypowiadać dialogi spotykanych postaci.
        12. Głównym kompozytorem muzyki jest Bear McCreary.
        13. Na serwerach będą aktywni Game Masterzy pilnujący przestrzegania regulaminu i banujący konta z botami.
        14. Zewnętrzne addony będą zabronione. W zamian dostaniemy bardzo, bardzo rozbudowany interfejs użytkownika.
        15. Nie będzie również kalkulatora obrażeń tzw. „DPS Meter”.
        16. Sezony nie będą miały wpływu na ocean, lecz mogą mieć wpływ na podziemia.
        17. Muł pozwoli nam transportować 10x więcej rzeczy niż plecak, a karawana 10x więcej niż muł.
        18. Mapa będzie miała wyznaczone granice – nie będziemy mogli jej okrążyć, by wrócić w to samo miejsce.
        19. Maksymalny poziom 50 osiągniemy grając ok 45 dni po 4-6 godzin dziennie. Poziom 25 po 100h grania.
        20. Zwykłą grupę będzie tworzyło 8 osób. Rajd 40 osób (5 grup po 8).
        21. Studio chce dać nam aplikację na telefon do zarządzania niektórymi funkcjami działki i gildii.

      Wymagania Sprzętowe Ashes of Creation

      Minimalne 1080p:

      • Processor: Intel i5 8400 | AMD Ryzen 5 2600
      • Memory: 12GB
      • Graphics: NVIDIA GTX 1070 or equivalent
      • DirectX: Version 12
      • Network: Broadband Internet connection
      • Storage: 100GB SSD Storage
      • Windows 10/11
       
      Zalecane 1440p:
      • Processor: Intel i7 8700 | AMD Ryzen 5 3600
      • Memory: 16GB
      • Graphics: NVIDIA RTX 3070 or equivalent
      • DirectX: Version 12
      • Network: Broadband Internet connection
      • Storage: 100GB SSD Storage
      • Windows 10/11
       

      Zakładanie Konta: https://ashesofcreation.com/r/3AI8JJVXZJNK3TXF

      Subskrybuj
      Powiadom o
      guest
      0 komentarzy
      najnowszy
      najstarszy oceniany
      Inline Feedbacks
      Pokaż wszystkie

      Autor tego wpisu nie nadaje obecnie na żywo.

      0
      Chętnie poznamy Twoją opinię, dodaj swój komentarz :)x