Witamy w Appalachach! Tak chciałoby się wykrzyknąć ponownie przed nadejściem kolejnej, 26 już aktualizacji Fallout76.
Wyjście z krypty
Dla osób, które ostatnie kilka lat przesiedziały w krypcie, informacja o czym w ogóle mowa – Fallout76 to najnowsza, poboczna odsłona kultowego cyklu postapokaliptycznych RPG, należąca do gatunku sieciowych survivali (chociaż słowo survival jest moim zdaniem tutaj tutaj mocno naciągane) w otwartym świecie, bazująca na silniku Fallout 4. Gracz wciela się w bohatera pochodzącego z tytułowej Krypty 76 na terenie dawnego stanu Wirginii Zachodniej – jednego z wielu ogromnych przeciwatomowych schronów, których ściany uchroniły wybranych obywateli przed nuklearną Wielką Wojną z 2077 roku.
Dla znających ► temat czytelników – z pewnością spora część Was hejtowała i nadal będzie hejtować Bethesdę za tragiczny wręcz start i serię nieporozumień związanych z gadżetami dla subskrybentów czy banowaniem za zgłaszane bugi, jednak nieprzerwanie od dwóch lat zespół pracuje nad tym, aby ich najnowszy postapokaliptyczny twór stał się jednak całkiem udanym tytułem w ich portfolio. I ja osobiście – jako osoba, która związana jest z tym tytułem już od preordera – polecam drogi czytelniku, aby jednak nie skupiać się tylko na przesłankach, ale samemu poświęcić trochę czasu tej grze.
Ale do rzeczy!
Jakiś czas temu twórcy Fallout76 przedstawili swoje plany na rozwój gry w ► 2021 roku. Roadmap, jak co roku, rozbija wprowadzanie nowości na kwartały i już niebawem, bo 27 kwietnia, powita nas pierwszą z nich, aktualizacją numer 26 nazwaną „Gotowe do działania” oraz Sezonem czwartym.
Jak już zdążyłem wyjawić, czekamy przede wszystkim na wprowadzenie w tej aktualizacji Sezonu 4, czyli swojego rodzaju, znanej z większości nowszych gier, tak zwanej „przepustki sezonowej”. W Fallout76 przepustka taka ma format maty do gry planszowej nazwanej S.C.O.R.E., gdzie staramy się ukończyć nasz wyścig na polu numer 100, zgarniając po drodze wszystkie możliwe nagrody.
By piąć się po kolejnych szczeblach rangi należy wykonywać zadania dziennie oraz tygodniowe, które będą nagradzać graczy punktami S.C.O.R.E. Nadchodzące wyzwanie nazwane zostało Pancerny As w Zimowej Stali. Pancerny As, czyli dzielny obrońca wolności wyruszy na północ, by zmierzyć się z budzącym grozę Komisarzem Chaosem i jego bandą zbuntowanych robotów, Yukon Five. W starciu, które na pewno zapisze się na kartach historii, Pancerny As i Potężny Patrol staną oko w oko kolejno z każdym członkiem Piątki z Jukonu.
Nowości na teraz
Zdobycie setnej rangi sezonowej pozwoli na odblokowanie wielu nowych motywów wystroju C.A.M.P (np. kolektron Nuka-Coli), nowych odznak kijanki („Czuwa, druhuj!”), dodaniu przedmiotów kosmetycznych postaci, by jeszcze bardziej wyróżnić się pośród przebywających w Appalachach mieszkańców krypty 76, czy skórek na broń oraz elementów pancerza wspomaganego. Muszę przyznać, że osobiście chyba najbardziej czekam na kolejną zawieszkę, która ozdobi mój plecak Safari Crocolossusa.
W wielkim finale, po skompletowaniu wszystkich stu rang i ostatecznym zwycięstwie nad Komisarzem Chaosem, będzie można odblokować specjalną skórkę Pancernego Asa na pancerz wspomagany, nowy kufel oraz kolejną grę planszową do naszych wystaw! Oczywiście oprócz powyższych powrócą także znane już nagrody w postaci kapsli, Atomów (płatna waluta, którą można wydać w ► item shopie), jak również pudełek śniadaniowych i pakietów kart profitów z legendarną gumą balonową i jakże niewybrednym żartem w środku.
Oprócz Sezonu 4 zostanie odmienione zakładanie C.A.M.P. Graczom zostanie oddany również do dyspozycji moduł dostosowania kart S.P.E.C.I.A.L. w zestawy tak, aby można było szybko zmienić swój build ► postaci. Do tego zostaną dodane kolejne zadania w Codziennych Operacjach, które obecnie są po prostu nudne i wykorzystywane są jedynie do zdobywania opisywanych powyżej punktów S.C.O.R.E.
W nowym trybie Codziennych Operacji – deszyfracji – misją będzie wyłączenie trzech przechwytywaczy sygnału dla członka Bractwa Stali Vernone’a Dodge’a. Aby to uczynić trzeba będzie zapolować na trzech posiadaczy specjalnych kodów, odebrać im je i za ich pomocą wyłączyć urządzenia. Z każdym kolejnym wyłączonym urządzeniem będą pojawiać się coraz silniejsi przeciwnicy, aż do pokonania kolejnego posiadacza kodu. Nowymi lokacjami dla tego trybu będzie między innymi arena bandytów w podziemiach Watogi lub kolebka supermutantów – West Tek.
W Codziennych Operacjach napotkamy nowych przeciwników z nowymi mutacjami. Oprócz dotychczasowych Supermutantów czy Robotów zostaną dodane Grzebokrety, Fanatycy Ćmoczłeka oraz Spaleni, którzy powitać nas mogą mutacją „toksyczna krew” (trujące pułapki zostawiane po śmierci), „grupowa regeneracja” (leczenie obecnych w pobliżu towarzyszy) lub „szybkonogi” (zwiększona prędkość poruszania się). Co ciekawe czekają nas za to również nowe nagrody. Wśród nich znajdą się między innymi nowy pancerz skauta z modyfikacją maskowania, plany legendarnego uzbrojenia z „Niepowstrzymanego” i „Błędu w sztuce lekarskiej” oraz plany obiektów do wykorzystania w C.A.M.P.
Co czeka w kolejnych porach roku?
Latem nastaną „Rządy Stali” – Bractwo Stali po powrocie do Apallachów osiedliło się przy pomocy graczy w Obserwatorium ATLAS, a teraz zostaną dodane zadania, które poprowadzą nas fabularnie do finału ich historii rozpoczętej już na początku gry. Aktualizacja wprowadzi zatem nowe zadania, nowe lokacje i nowe nagrody. Po której stronie się opowiecie? Wasze wybory odmienią pustkowie. Tego lata zostanie również dodana możliwość wytworzenia legendarnych przedmiotów (dotąd można je było tylko zdobyć z legendarnych przeciwników lub zadań) oraz komponentów pancerza wspomaganego (dotąd takie pancerze nie istnieją), przy wykorzystaniu legendarnych modułów zakupionych u Murmrgh, a także konfiguracja do własnego stylu gry. Zostanie dodany sezon 5 „K.D. Inkwell w ucieczce z 42. Wieku” – znana z 3 Sezonu podróżniczka Inkwell tym razem utknęła w podróży w czasie i trzeba jej będzie pomóc w powrocie. Od tego sezonu rangi będą nielimitowane, więc będzie można pochwalić się znacznie większym osiągnięciem niż zdobycie setnego poziomu.
Jesienna aktualizacja „Światy się zmieniają” niewiele wniesie dla graczy bez subskrypcji – twórcy zajmą się reorganizacją prywatnych światów. Tak samo jak w przypadku wiosny i tutaj producenci obiecują urozmaicenie Codziennych Operacji. Przy okazji wprowadzony zostanie sezon 6, którego szczegóły nie zostały jeszcze podane.
Natomiast ostatnia, zimowa aktualizacja może namieszać w dotychczasowym ekwipunku niejednego gracza. „Opowieści z gwiazd” (bo tak została ona nazwana) przyniosą przede wszystkim czterogwiazdkowe legendarne przedmioty, które mogą sprawić, że dotychczasowy sprzęt będzie można odłożyć do skrzynki na rzecz silniejszych zabawek. Twórcy zapowiedzieli dodatkowo nowe wydarzenie publiczne – Najeźdźcy z zaświatów, oraz wydarzenie sezonowe – Rytuał. Można domniemywać, że drugie z nich będzie miało związek z Ćmoczłekiem. W tym miejscu trzymam kciuki, że będzie to coś ciekawszego niż Fasnacht, czyli dwudziestominutowe patrzenie na ślamazarną wędrówkę robotów między jedynym ciekawym elementem tego wydarzenia tj. kolorowymi domami Helvetii – miasta odwzorowanego na podstawie rzeczywistej miejscowości w Stanach Zjednoczonych, założonego przez Szwajcarskich i Niemieckich imigrantów. Do naszych C.A.M.P. zawitają również po raz pierwszy zwierzaki, ciekawe jakie „miłe” stworzonka wymyślą nam twórcy?
Nadchodzi lepsze
Krótkim słowem podsumowania: kolejny rok w Fallout76 przyniesie troszkę świeżości i funkcjonalności, co powinno skłonić starych wyjadaczy znużonych ciągłym grindem do powrotu i sprawdzenia kilku nowości. A więc, widzimy się w Appalachach?