Spis treści

[YouTube] Hytale – Minecraft od Riot Games

O Hytale słyszeliśmy sporadycznie przez ostatnie kilka lat, ale w końcu twórcy doszli do ładu z produkcją i wygląda na to, że jesteśmy tuż przed dużym wydarzeniem, czyli przekazaniem narzędzi do twórców.

Zostaw łapkę, suba i komentarz. Nawet babcię możesz pozdrowić, a i tak wpłynie to pozytywnie na nasze zasięgi.

Odtwórz film na temat Hytale Minecraft od Riot Games

Hytale powrócił do świata żywych. Pisałem o tej grze na altermmo.pl zanim w ogóle nagrałem swój pierwszy film na YouTube. Szczerze mówiąc zdążyłem pochować już grę na growym cmentarzu, ale okazało się, że przez ostatnie miesiące dostajemy coraz więcej informacji od twórców gry i poznaliśmy również tajemnicę skąd tak potężne spowolnienie w pracy nad Hytale. Jeśli oglądasz moje filmy, to będę wdzięczny za zostawienie subskrypcji, a poza tym pragnę podziękować moim patronom, dzięki którym łatwiej wygospodarować czas na tworzenie kolejnych materiałów.

Czym jest Hytale?

Fani Minecrafta mogą kojarzyć Hytale i ich twórców, czyli Hypixel Studios, z bardzo popularnych serwerów Minecrafta zwanych właśnie Hypixel. I nie jest to skojarzenie bezpodstawne, bo to Ci sami twórcy, którzy w pewnym momencie doszli do wniosku, że pasowałoby stworzyć coś swojego i niezależnego. Tak zrodził się pomysł na Hytale, o którym pierwszy raz słyszeliśmy już w 2018 roku.

Hytale miał być produkcją zbudowaną z voxeli, czyli po prostu produkcją z charakterystyczną, sześcianową grafiką, w której lądujemy w świecie Orbis, ale również mamy możliwość kreacji własnych światów i minigier. Miała być możliwość grania na wielu platformach, na niskiej klasy sprzęcie, miała być możliwość spotkania setek innych graczy w mieście czy miała być możliwość ogromnej elastyczności, jeśli chodzi o tworzenie swoich scenariuszy, minigier, potworów czy elementów ekwipunku, ale coś stanęło na przeszkodzie.

Nowy, lepszy silnik

Przeszkodą był silnik, który przez swoją architekturę i języki, w którym był napisany, nie dawał rady pod kątem optymalizacyjnym, pod kątem sieciowym i została podjęta bardzo istotna decyzja, czyli konieczność napisania nowego silnika od podstaw.

Przypuszczam, że nie bez znaczenia była tutaj wiedza ekspercka fachowców od Riot Games, bo twórca takich hitów jak League of Legends czy Valorant kupił Hypixel Studios jeszcze w 2020 roku. Wciąż jednak twórcy Hytale działają niezależnie posiłkując się od czasu do czasu doświadczeniem pracowników Riot Games.

Praca nad nowym silnikiem cały czas trawają, jednak w ostatnich miesiącach Hytale był przerzucany z starego silnika na nowy i w ostatnim czasie mogliśmy nawet zobaczyć krótkie fragmenty rozgrywki, w którym Hytale prezentował się już w nowej odsłonie. Oko wprawnego obserwatora zobaczy co najwyżej drobne niedoróbki i niewiele poza tym względem poprzedniej wersji, ale twórcy zapewniają, że korzyści z przeniesienia na nowy silnik są wręcz astronomiczne.

Poczynając od lepszej optymalizacji, bardziej dopracowanego oświetlenia, przez infrastrukturę sieciową, która na wewnętrznych testach pozwoliła na obsłużenie 100 graczy na terenie miasta. Twórcy szczycą się również szybszym reagowaniem potworów na zachowania graczy czy architekturą silnika, który w łatwiejszy i bardziej zoptymalizowany sposób pozwoli na implementację takich ciekawostek jak wróble z mieczami czy trolle biegające za wyrzuconym jedzeniem.

Tryb przygody w Hytale

W Hytale będzie można bawić się na kilka sposobów. Jednym z nich jest przygoda we wcześniej wspomnianym świecie Oribos, który jest przygotowywany przez twórców. Będzie to nic innego jak świat fantasy, w którym poznacie historię chociażby różnych stworzeń. Przykładem mogą być Scaraki, czyli rodzaj inteligentnych i zorganizowanych insektów, których odgłos będzie przyprawiał o gęsią skórkę.

Hypixel Studios starannie przygotowuje elementy otoczenia, nadaje tło fabularne światu czy dba o stylistykę Hytale tak, aby świat gry nie prezentował losowych, nie powiązanych ze sobą elementów, ale tworzył zwartą i immersyjną całość.

To, co istotne, to fakt, że skoro w głównym mieście twórcy na ten moment są w stanie obsłużyć 100 osób, to nie mamy co liczyć na świat rodem z jakiegoś MMORPGa, w którym dziesiątki osób przewijają się głównym traktem. Wciąż musimy czekać na więcej aktualnych szczegółów, ale na ten moment wygląda to tak, jakbyśmy w trybie przygody mogli zgarnąć kilku kumpli, z którymi wspólnie możemy eksplorować instancjonowany świat.

tryb przygody hytale

Tryb kreatywny

Innym trybem Hytale jest tryb kreatywny, który w nadchodzących miesiącach będzie odgrywał szczególnie istotną rolę. Jednym z powodów napisania nowego silnika była również elastyczność narzędzi, które pozwalają na tworzenie własnych potworów, ich animacji, definiowania ich zachowań, tworzenia własnych scenariuszy, zadań, formowania świata czy zupełnie unikalnych, nowych mini gier.

Na ten moment twórcy Hytale posiadają jeden zespół kreatywny, który pracuje już na nowym silniku i tworzy jedną z takich minigier. To na bazie tego zespołu wyciągają wstępne wnioski na temat przystępności narzędzi do tworzenia oraz tego, czego jeszcze brakuje. Natomiast w nadchodzących miesiącach Hypixel Studios chce skontaktować się z najbardziej wpływowymi twórcami, aby również Ci wyrazili swoją opinię na temat dostępnych narzędzi.

Jeśli chcecie być jednym z testerów, to pamiętajcie, że na oficjalnej stronie Hytale możecie zapisać się jako beta testerzy.

Minigry w Hytale

Ostatnim trybem są minigry, które część z Was może kojarzyć z Robloxa czy właśnie Hypixelowego serwera do Minecrafta. W skrócie chodzi o to, że gracze mogą stworzyć mapę dla kilkunastu lub nawet kilkudziesięciu graczy, na której panują określone zasady. 

Może to być klasyczne Capture The Flag, czyli przejęcie flagi z wrogiego obozu, czy tryb na wzór Igrzysk Śmierci, gdzie gracze rozbiegają się po całej mapie w poszukiwaniu zbroi czy broni.

Wcześniej wspomniane narzędzia mają ułatwić tworzenie tego rodzaju mini gier i nie bez znaczenia jest tutaj nowy silnik. Twórcy zaznaczają, że bardzo chcieliby stworzyć środowisko do uczciwej rozgrywki kompetetywnej, w której system antycziterski będzie monitorował rozgrywkę, a komunikacja między klientem i serwerem będzie na tyle zoptymalizowana, że gracz w trakcie najżwawszej akcji nie będzie miał przeświadczenie, że rozgrywka nie jest fair, bo pojawiają się desynchronizacje, lagi czy spadki FPSów.

Aktualnie Hypixel Studios pracuje już nad jedną z takich gier, która ma być swego rodzaju sprawdzianem optymalizacji graficznej i sieciowej Hytale.

Minigry w hytale

Następca Minecrafta?

Pewnie kłębi Wam się w głowie pytanie czy Hytale w ogóle jest potrzebny na rynku, skoro mamy takiego dominatora jak Minecraft. Moim zdaniem tak i wynika to po części z decyzji Mojang wobec swojego opus magnum – przykładem mogą być coraz skromniejsze aktualizacje, zawirowania związane z modding API i jego anulowanie czy rozwój sklepu z mikrotransakcjami.

Tymczasem Hytale może okazać się produkcją, która od podstaw jest tworzona z myślą o optymalnym tworzeniu zawartości przez niezależnych twórców, a to wszystko w jednej, przystosowanej do różnych platform wersji. W Hytale docelowo mamy mieć znacznie większe możliwości jak tworzenie nowych animacji potworów, definiowanie ich zachowań w elastyczny sposób czy w końcu bardziej złożoną, voxelową grafikę.

Jednak na końcu pozostaje zasadnicze pytanie – kiedy Hytale wyjdzie? Biorąc pod uwagę całą sprawę z silnikiem, to, że gra ma być elastyczna i przygotowana przyszłościowo, a do tego fakt, że w dzisiejszych czasach ambitne projekty są złożone technologicznie i ich produkcja zajmuje ogrom czasu, trzeba przygotować się uzbroić w cierpliwość. Według mnie to, że już wkrótce narzędzia do tworzenia scenariuszy w Hytale zostaną oddane w ręce twórców to dość znaczący krok, który spowoduje, że możemy zostać zbombardowani nowymi gameplay’ami, a to już coś. Dziękuję za uwagę.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie

Autor tego wpisu nie nadaje obecnie na żywo.

0
Chętnie poznamy Twoją opinię, dodaj swój komentarz :)x